Vzdělávací obsah MŠ
TVP: prosinec – Adventní kouzlení

Adventní čas

-seznámení s tradicemi adventního období, znát význam

-pozorování změn v přírodě, zimní počasí

-chápání základních matematických pojmů

-rozvoj mravního a estetického cítění

-zvládnutí jednoduché dramatizace

-upevňování pojmů vpravo x vlevo

-zdokonalování jemné a hrubé motoriky

-tematické tvoření – zvládání různých výtvarných technik a práce s novými materiály

-sladit pohyb s hudbou

-zdravotní cvičení – správné brániční dýchání

-výroba vánočních ozdob, zdobení stromečku

Mikuláš, čerti

-seznámení s tradicemi Mikuláše a čertů, zvyky nyní a kdysi

-Mikulášská nadílka

-učit se zpaměti krátké básně, písně

-upevňování prosociálního chování

-pojmenovat dny v týdnu, opakování číselné řady

-uplatňování potřeb a práv s ohledem na druhého

-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší

-rozvoj prostorového cítění – orientační hry

-hudebně – dramatické hry

-upevňování správného úchopu tužky, zrakové rozlišení

-určování významových kategorií – patří x nepatří

-umět zobecňovat – (hračky, nábytek…)

Vánoce

-seznámení s tradicemi o Vánocích, Vánoce u nás a v cizích zemích

-správný úchop nůžek, zdokonalování vystřihování

-samostatné vyjádření myšlenky, přání – Co bych si přál k Vánocům

-zdobení třídy, dekorace

-vánoční tvoření dárečků a přání

-poslech koled a vánočních písní, zpěv některých z nich

-pečení vánočního cukroví

-pozorování výzdoby a vánočních příprav v našem okolí při vycházkách

-podněcování správného mluveného projevu

-prožívání vánočního času s pohádkami, vyslechnout čtený text i vyprávění

-Ježíšek v MŠ

29. 11. 2024, Markéta Mašková
TVP: Listopad – Zima ťuká na dveře

Hrátky s přírodninami, Dušičky

-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích – Dušičky x Halloween

-praktické činnosti k upevnění základních poznatků

-seznámení s duchy a strašidly

-vyjadřování emocí spojených se strachem

-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel

-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi

-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností, mandaly z přírodnin

-tematické výtvarné činnosti, tvoření z přírodnin, tvoření na jarmark

-rozvoj základních společensko-kulturních postojů

-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her

-zdokonalování jemné motoriky

Zvířátka se připravují na zimu

-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě

-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu

-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů

-jak se o jednotlivá zvířata staráme

-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší

-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní – Orfeovy hud. nástroje

-poznávání a určování zvuků zvířat

-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata

-stavba domečků pro zvířata

-rozvoj grafomotoriky

-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění

-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností – využití přídavných jmen (jaké to je)

-cvičení s prvky jógy, využití padáku

-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály

-určování významových kategorií – patří x nepatří

-upevňování práce ve skupině a spolupráce s ostatními dětmi

Lidské tělo a zdraví

-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj

-sluchové a rytmické hry, vyprávění, co dítě vidělo, slyšelo

-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy

-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů

-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí

-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování

-péče o zdraví – rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost – co je kulaté, hranaté, špičaté

-zdravotně zaměřené činnosti – správné držení těla, dechová a relaxační cvičení

-rozvoj lokomočních pohybových dovedností

-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace

-vlastnosti člověka

-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)

-prohlížení naučných knih

Oblečení

-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu

-třídění oblečení zimní x letní, celoroční – dle ročních období

-správné skládání oblečení a nácvik

-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky

-námětové hry s oblečením

-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze

-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva

-cvičení jako prevence plochých nohou

-chápání prostorových pojmů a jejich určení – vpravo x vlevo, nahoře x dole)

-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech

-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání

-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost

-jazyková chvilka, tvoření rýmu

-hádanky na téma oblečení

-konstruktivní a manipulační hry

25. 11. 2024, Markéta Mašková