Archiv vzdělávacího obsahu MŠ
TVP – Květen: Společně jde všechno lépe
Moje rodina a spolupráce
- nácvik představení ke Dni matek
- výtvarné činnosti – tvorba dárku pro maminku
- týmová spolupráce, vzájemné respektování druhých
- dodržování pravidel třídy, opakování
- kdo patří do mé rodiny - jak se jmenují, co dělajíí (orientace v členech rodiny)
- jak doma pomáhám, na čem se podílím
- rytmické pohybové hry a tance
- drobné pohybové hry
Muzikanti
- ukázky nástrojů, jejich pojmenování - poznávání dle obrazového materiálu
- rozlišení nástrojů dle zvuku
- zpěv písní, tanečky - za doprovodu hudebních nástrojů v MŠ
- rytmické cvičení, hlučný X tichý - snaha o nápodobu, vyjádření rytmu
- hry s melodií - využití cvičebních pomůcek (šátky, míčky, overball, kroužky, stuhy)
- výtvarná činnost - snaha o vyjádření pocitu z hudební ukázky - poslech, rozhovor, tvorba
- seznámení se základními hudebními pojmy
- cvičení pro rozvoj jemné motoriky - uvolňovací cviky
Stromy a keře
- pozorování změn v přírodě
- určování druhů stromů a keřů, poznávání, využití
- procvičování barev, protikladů
- výtvarná činnost
- práce na MŠ záhonech
- pohybová aktivita – bosé nožky - rovnováha těla, správný stoj a sed
- procvičování číselné řady, dnů v týdnu, měsíců v roce
- grafomotorická cvičení – střídání technik, velké formáty, podpora fantazie
TVP: LEDEn – Zimní království
Nový rok, Tři králové
-seznámení s tradicemi Nového roku a Tří králů
-tematické hry-výtvarné zpracování daného tématu, využití rozdílných technik
-procvičování a rozvoj paměti a pozornosti
-určování měsíců v roce- seznámení se znaky zimní přírody, pozorování změn v přírodě-spontánní vypravování
-procvičení jemné i hrubé motoriky
-činnosti zaměřené na sebehodnocení-rozvoj logického myšlení, číselná řada
Zimní sporty
-seznámení se zimními sporty, vybavení, bezpečnost
-praktický nácvik některých sportů, námětové hry
-nejrůznější druhy honiček-cvičení ve družstvech, soutěživé hry, přesnost při hodu na cíl
-upevňování fyzické a psychické zdatnosti
-cvičení obratnosti při hrách s míčem-procvičování zrakového vnímání, trpělivosti u jednotlivých činností
-vyjádření postavy v pohybu - dramatizace, výtvarné činnosti
-využití neverbální komunikace
Hry s ledem, sněhem a vodou, sněhuláci
-zimní hry s ledem, vodou a sněhem
-vlastnosti sněhu, vody, ledu, seznámení s jednotlivými skupenstvími
-stavby ze sněhu, bobování, zimní radovánky-pohybové hry se zimní tématikou
-reakce na signál
-vycházky v okolí MŠ, pozorování stop ve sněhu-grafomotorická cvičení-četba s porozuměním, rozbor příběhu
-sluchové rozlišení hlásky, doplnění rýmu-výtvarné činnosti
- vytrhávání z papíru, mačkání, rozvoj dovednosti při stříhání-zpěv nových písní - jednotlivě i sborově
Pohádky
-seznámení s pohádkami klasickými i novými, dobro x zlo-moje oblíbená pohádka
-oromotorika, dechová cvičení
-hudebně- pohybové činnosti-vzbuzování zájmu o knihy, péče o knihy-četba oblíbených pohádkových knih, rozbor příběhu
-dramatické ztvárnění vybrané pohádky-jazyková cvičení, posilování důvěry ve vlastní osobnost
8. 1. 2024, Markéta MaškováTVP- Adventní kouzlení – prosinec
Adventní čas
-seznámení s tradicemi adventního období, znát význam
-pozorování změn v přírodě, zimní počasí
-chápání základních matematických pojmů
-rozvoj mravního a estetického cítění
-zvládnutí jednoduché dramatizace
-upevňování pojmů vpravo x vlevo
-zdokonalování jemné a hrubé motoriky
-tematické tvoření – zvládání různých výtvarných technik a práce s novými materiály
-sladit pohyb s hudbou
-zdravotní cvičení – správné brániční dýchání
-výroba vánočních ozdob, zdobení stromečku
Mikuláš, čerti
-seznámení s tradicemi Mikuláše a čertů, zvyky nyní a kdysi
-Mikulášská nadílka
-učit se zpaměti krátké básně, písně
-upevňování prosociálního chování
-pojmenovat dny v týdnu, opakování číselné řady
-uplatňování potřeb a práv s ohledem na druhého
-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší
-rozvoj prostorového cítění – orientační hry
-hudebně – dramatické hry
-upevňování správného úchopu tužky, zrakové rozlišení
-určování významových kategorií – patří x nepatří
-umět zobecňovat – (hračky, nábytek…)
Vánoce
-seznámení s tradicemi o Vánocích, Vánoce u nás a v cizích zemích
-správný úchop nůžek, zdokonalování vystřihování
-samostatné vyjádření myšlenky, přání – Co bych si přál k Vánocům
-zdobení třídy, dekorace
-vánoční tvoření dárečků a přání
-poslech koled a vánočních písní, zpěv některých z nich
-pečení vánočního cukroví
-pozorování výzdoby a vánočních příprav v našem okolí při vycházkách
-podněcování správného mluveného projevu
-prožívání vánočního času s pohádkami, vyslechnout čtený text i vyprávění
-Ježíšek v MŠ
29. 11. 2023, Markéta MaškováTVP: Zima ťuká na dveře – listopad
Strašidelný týden
-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích – Dušičky x Halloween
-praktické činnosti k upevnění základních poznatků
-seznámení s duchy a strašidly
-vyjadřování emocí spojených se strachem
-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel
-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi
-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností
-tematické výtvarné činnosti, tvoření na jarmark
-rozvoj základních společensko-kulturních postojů
-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her
-určování hlásky na začátku slova, vytleskávání slabik
Zvířátka se připravují na zimu
-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě
-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu
-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů
-jak se o jednotlivá zvířata staráme
-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší
-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní – Orfeovy hud. nástroje
-poznávání a určování zvuků zvířat
-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata
-stavba domečků pro zvířata
-rozvoj grafomotoriky
-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění
-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností – využití přídavných jmen (jaké to je)
-cvičení s prvky jógy, využití padáku
-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály
-určování významových kategorií – patří x nepatří
Lidské tělo a zdraví
-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj
-sluchové a rytmické hry, vyprávění, co dítě vidělo, slyšelo
-sledování a vyprávění příběhu
-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy
-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů
-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí
-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování
-péče o zdraví – rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost – co je kulaté, hranaté, špičaté
-tematické hry - “ Péče o zoubky”, “ u lékaře”
-mít povědomí o ochraně osobního zdraví – úrazy, kde v případě potřeby hledat pomoc
-zdravotně zaměřené činnosti – správné držení těla, dechová a relaxační cvičení
-rozvoj lokomočních pohybových dovedností
-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace
-vlastnosti člověka
-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)
-prohlížení naučných knih
Oblečení
-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu
-třídění oblečení zimní x letní, celoroční – dle ročních období
-správné skládání oblečení a nácvik
-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky
-námětové hry s oblečením
-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze
-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva
-cvičení jako prevence plochých nohou
-chápání prostorových pojmů a jejich určení – vpravo x vlevo, nahoře x dole)
-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech
-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání
-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost
-jazyková chvilka, tvoření rýmu
-hádanky na téma oblečení
-konstruktivní a manipulační hry
3. 11. 2023, Markéta MaškováTVP: říjen – Podzim září barvami
Sklízíme ovoce
- význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka
- rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené
- rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů
- rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu
- rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry
- přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí
- upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech
- rozvoj předmatematických představ
Změny počasí
- sledování rozmanitosti a změn v přírodě
- chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku
- význam vody jako důležitého činitele života
- co dokáže vítr a déšť
- rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů
- rytmizace chůze
- podpora správného dýchání a hlasové hygieny
Barvy a draci
- třídění obrázků dle různých kritérií
- pracovní zručnost s různým materiálem
- správné zacházení s nůžkami
- procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním
- rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev
- hudebně-pohybové hry
Ptáci odlétají do teplých krajin
- význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat
- rozvoj sluchového vnímání
- určování první hlásky slova
- určujeme první a poslední prvek v řadě
- různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila
- cviky vedoucí k podpoře nožní klenby
- rovnovážná cvičení
TVP – Cesta kolem světa – duben
Cesta do světa - kontinenty
- seznámení s jednotlivými kontinenty
- respektování vzájemné odlišnosti (jazyk, barva pleti…)
- dopravní prostředky – bezpečnost při cestování
- cizokrajná zvířata
- rozvoj skupinové spolupráce
- zdravotně zaměřené činnosti
- ovládat koordinaci ruky a oka
- zápis do ZŠ
- rozvoj řečových schopností – mluvení v celých větách
- opakování třídních pravidel, umět se domluvit s druhým, vzájemně si pomáháme
Velikonoce
- poznáváme zvyky, tradice a průběh Velikonoc
- rozvoj slovní zásoby a mechanické paměti
- individuální a skupinové konverzace – umět slovně vyjádřit svoje nápady
- zapamatování si krátké velikonoční koledy
- procházky v okolí MŠ – umět se orientovat, sledujeme velikonoční výzdobu
- prohlubování znalostí pravá a levá ruka
- Velikonoční cesta s úkoly
- zvládat samostatně pravidelné běžné denní úkony
- pohybové hry s reakcí na signál, orientaci v prostoru
- rozvoj jemné motoriky a fantazie – zdobení velikonočních vajec, zápichy
- setí osení
Den Země – ekologie
- uvědomovat si, že člověk a příroda se navzájem ovlivňuje
- vytváření pozitivního vztahu k přírodě
- seznámení se s recyklací odpadu
- třídění předmětů do skupin
- zvládat pojmy označující hmotnost
- správné chování k dospělým i kamarádům
- umět navrhnout další varianty řešení
- výtvarné skupinové práce
- pohybové hry na postřeh a rychlost
- různé typy poskoků
Čarodějnice
- seznámení se zvykem čarodějnic
- pálení čarodějnic
- rozvíjet fantazii a představivost
- poznávat rostliny a byliny – léčivé x jedovaté
- rozšiřovat slovní zásobu dětí o nová slova
- umět vyjádřit myšlenku, popsat situaci
- chápat jednoduché hádanky a vtipy
- zpívat písničky na zvukomalebné slabiky (la, ma, va, atd.)
- chůze v daném útvaru, ohleduplný běh mezi kamarády
- vést děti k dokončování úkolů
Třídní vzdělávací plán – Leden
Zimní království - leden
Nový rok, Tři králové
-seznámení s tradicemi Nového roku a Tří králů
-tematické hry
-výtvarné zpracování daného tématu, využití rozdílných technik
-procvičování a rozvoj paměti a pozornosti, měsíce v roce
-seznámení se znaky zimní přírody, pozorování změn v přírodě
-spontánní vypravování
-procvičení jemné i hrubé motoriky
-činnosti zaměřené na sebehodnocení
-rozvoj logického myšlení, číselná řada
Zimní sporty
-seznámení se zimními sporty, vybavení, bezpečnost
-praktický nácvik některých sportů, námětové hry
-”zimní olympiáda”
-nejrůznější druhy honiček
-cvičení ve družstvech, soutěživé hry, přesnost při hodu na cíl
-upevňování fyzické a psychické zdatnosti
-cvičení obratnosti při hrách s míčem
-procvičování zrakového vnímání, trpělivosti u jednotlivých činností
-vyjádření postavy v pohybu - dramatizace, výtvarné činnosti
-využití neverbální komunikace
Hry s ledem, sněhem a vodou, sněhuláci
-zimní hry s ledem, vodou a sněhem
-vlastnosti sněhu, vody, ledu, seznámení s jednotlivými skupenstvími
-stavby ze sněhu, bobování, zimní radovánky
-pohybové hry se zimní tématikou - reakce na signál
-vycházky v okolí MŠ, pozorování stop ve sněhu
-grafomotorická cvičení
-četba s porozuměním, rozbor příběhu
-sluchové rozlišení hlásky, doplnění rýmu
-výtvarné činnosti - vytrhávání z papíru, mačkání, rozvoj dovednosti při stříhání
-zpěv nových písní - jednotlivě i sborově
Pohádky
-seznámení s pohádkami klasickými i novými, dobro x zlo
-moje oblíbená pohádka
-oromotorika, dechová cvičení
-hudebně- pohybové činnosti
-vzbuzování zájmu o knihy, péče o knihy
-četba oblíbených pohádkových knih, rozbor příběhu (návštěva knihovny)
-dramatické ztvárnění vybrané pohádky
-jazyková cvičení, posilování důvěry ve vlastní osobnost
Podzim září barvami – říjen
Sklízíme ovoce
- význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka
- rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené
- rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů
- rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu
- rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry
- přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí
- upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech
- rozvoj předmatematických představ
Změny počasí
- sledování rozmanitosti a změn v přírodě
- chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku
- význam vody jako důležitého činitele života
- co dokáže vítr a déšť
- rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů
- rytmizace chůze
- podpora správného dýchání a hlasové hygieny
Barvy a draci
- třídění obrázků dle různých kritérií
- pracovní zručnost s různým materiálem
- správné zacházení s nůžkami
- procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním
- rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev
- hudebně-pohybové hry
Ptáci odlétají do teplých krajin
- význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat
- rozvoj sluchového vnímání
- určování první hlásky slova
- určujeme první a poslední prvek v řadě
- různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila
- cviky vedoucí k podpoře nožní klenby
- rovnovážná cvičení
Třídní vzdělávací plán – září
Hurá do školky – září
Seznámení se školkou
- připravit dětem a rodičům radostný vstup do MŠ – možnost strávit první chvíle ve školce s dětmi
- seznámit děti se se svou třídou a značkou – hry se značkami
- rozvíjení přátelské atmosféry mezi dětmi – svolávací písně, hry se jmény
- rozvíjení spolupráce mezi dětmi – společné práce, taneční hry
- sdílení společných zážitků – vyprávění v ranním kroužku
- utváření školkových pravidel – pusinkové, želvičkové, ručičkové, srdíčkové, ouškové...
- upevňovat návyky hygienické sebeobsluhy, sebeobsluhy při stolování
- učíme se jednoduché úklidové činnosti
- seznámit se se zahrádkou školky – herní prvky, záhonky, brouččí domeček
- podporujeme správné držení tužky - grafomotorická cvičení
Kamarádi
- podporujeme navazování přátelských vztahů mezi dětmi i mezi dětmi a učitelkami
- vytváříme prostor pro vzájemnou komunikaci a spolupráci dětí
- rozvíjíme ohleduplnost a vzájemný respekt ke kamarádům
- pomáháme mladším kamarádům – např. při oblékání v šatně, stolování
- společné hry a vyrábění pro rozvoj spolupráce
- vyhledávání dvojic, které k sobě patří
- poznej kamaráda – rozvoj sluchového vnímání, slovní popis
- co je kamarádské a co není – rozlišení vhodného a nevhodného chování
- objevování okolí a přírody kolem školky - posilovat lásku k živé a neživé přírodě
- taneční a pohybové hry
Domov
- rozvíjet pocity sounáležitosti k domovu
- rodina, kdo do ní patří, jak nás chrání rodiče – co pro nás znamená domov
- jak vypadá náš domov a jeho okolí
- vztahy mezi sourozenci
- pomáháme doma rodičům
- podpora hrubé i jemné motoriky
- podpora sebedůvěry a vlastního vyjádření doma i v MŠ
- dramatizace pohádky
- řečová a hlasová chvilka
- vyjádření písně pohybem
TVP Prosinec
Adventní čas
-seznámení s tradicemi adventního období, znát význam
-pozorování změn v přírodě, zimní počasí
-chápání základních matematických pojmů
-rozvoj mravního a estetického cítění
-zvládnutí jednoduché dramatizace
-upevňování pojmů vpravo x vlevo
-zdokonalování jemné a hrubé motoriky
-tématické tvoření – zvládání různých výtvarných tehnik a práce s novými materiály
-sladit pohyb s hudbou
-zdravotní cvičení – správné brániční dýchání
-výroba vánočních ozdob, zdobení stromečku
Mikuláš, čerti
-seznámení s tradicemi Mikuláše a čertů, zvyky nyní a kdysi
-Mikulášská nadílka
-učit se zpaměti krátké básně, písně
-upevňování prosociálního chování
-pojmenovat dny v týdnu, opakování číselné řady
-uplatňování potřeb a práv s ohledem na druhého
-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší
-rozvoj prostorového cítění – orientační hry
-hudebně – dramatické hry
-upevňování správného úchopu tužky, zrakové rozlišení
-určování významových kategorií – patří x nepatří
-umět zobecňovat – (hračky, nábytek….)
Vánoce
-seznámení s tradicemi o Vánocích, Vánoce u nás a v cizích zemích
-správný úchop nůžek, zdokonalování vystřihování
-samostatné vyjádření myšlenky, přání – Co bych si přál k Vánocům
-zdobení třídy, dekorace
-vánoční tvoření dárečků a přání
-poslech koled a vánočních písní, zpěv některých z nich
-pečení vánočního curkoví
-pozorování výzdoby a vánočních příprav v našem okolí při vycházkách
-podněcování správného mluveného projevu
-prožívání vánočního času s pohádkami, vyslechnout čtený text i vyprávění
-Ježíšek v MŠ
TVP Listopad
Třídní vzdělávací program
Zima ťuká na dveře - listopad
Dušičkový týden
-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích - Dušičky x Halloween
-praktické činnosti k upevnění základních poznatků
-seznámení s duchy a strašidly
-vyjadřování emocí spojených se strachem
-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel
-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi
-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností - rukodělné činnosti, práce s dýněmi a dalším přírodním materiálem
-tematické výtvarné činnosti, tvoření na jarmark
-rozvoj základních společensko-kulturních postojů
-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her
-určování hlásky na začátku slova, vytleskávání slabik
-zdokonalování jemné motoriky
Zvířátka se připravují na zimu
-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě
-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu
-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů
-jak se o jednotlivá zvířata staráme
-porovnávání velikostí - malý, menší, nejmenší
-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní - Orffovy hud. nástroje
-poznávání a určování zvuků zvířat
-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata
-stavba domečků pro zvířata
-rozvoj grafomotoriky
-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění
-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností - využití přídavných jmen (jaké to je)
-cvičení s prvky jógy, využití padáku
-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály
-určování významových kategorií - patří x nepatří
-upevňování práce ve skupině a spolupráce s ostatními dětmi
Lidské tělo a zdraví
-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj
-sluchové a rytmické hry, vyprávění co dítě vidělo, slyšelo
-sledování a vyprávění příběhu
-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy
-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů
-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí
-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování
-péče o zdraví - rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost - co je kulaté, hranaté, špičaté
-tématické hry - “ Péče o zoubky”, “ u lékaře”
-mít povědomí o ochraně osobního zdraví - úrazy, kde v případě potřeby hledat pomoc
-zdravotně zaměřené činnosti - správné držení těla, dechová a relaxační cvičení
-rozvoj lokomočních pohybových dovedností
-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace
-vlastnosti člověka
-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)
-prohlížení naučných knih
-činnosti zaměřené k seznamování s elementárními a matematickými pojmy
Oblečení
-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu
-třídění oblečení zimní x letní, celoroční - dle ročních období
-správné skládání oblečení a nácvik
-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky
-námětové hry s oblečením, např. PH: Na Adámka, oblékání na časový limit
-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze
-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva
-cvičení jako prevence plochých nohou
-chápání prostorových pojmů a jejich určení - vpravo x vlevo, nahoře x dole)
-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech
-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání
-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost
-jazyková chvilka, tvoření rýmu (svetr x metr…)
-hádanky na téma oblečení
-konstruktivní a manipulační hry
-pracovní listy na rozvoj logického myšlení
-rukodělné činnosti - šití, zdobení oblečení
1. 11. 2021, Karolina PokornáTřídní vzdělávací plán
Třídní vzdělávací plán Podzim září barvami – říjen Sklízíme ovoce význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech rozvoj předmatematických představ Změny počasí sledování rozmanitosti a změn v přírodě chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku význam vody jako důležitého činitele života co dokáže vítr a déšť rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů rytmizace chůze podpora správného dýchání a hlasové hygieny Barvy a draci třídění obrázků dle různých kritérií pracovní zručnost s různým materiálem správné zacházení s nůžkami procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev hudebně-pohybové hry Ptáci odlétají do teplých krajin význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat rozvoj sluchového vnímání určování první hlásky slova určujeme první a poslední prvek v řadě různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila cviky vedoucí k podpoře nožní klenby rovnovážná cvičení21. 10. 2021, Markéta Mašková