Seznámení se školkou
- připravit dětem a rodičům radostný vstup do MŠ – možnost strávit první chvíle ve školce s dětmi
- seznámit děti se se svou třídou a značkou – hry se značkami
- rozvíjení přátelské atmosféry mezi dětmi – svolávací písně, hry se jmény
- rozvíjení spolupráce mezi dětmi – společné práce, taneční hry
- sdílení společných zážitků – vyprávění v ranním kroužku
- utváření školkových pravidel – pusinkové, želvičkové, ručičkové, srdíčkové, ouškové…
- upevňovat návyky hygienické sebeobsluhy, sebeobsluhy při stolování
- učíme se jednoduché úklidové činnosti
- seznámit se se zahrádkou školky – herní prvky, záhonky, brouččí domeček
- podporujeme správné držení tužky – grafomotorická cvičení
Kamarádi
- podporujeme navazování přátelských vztahů mezi dětmi i mezi dětmi a učitelkami
- vytváříme prostor pro vzájemnou komunikaci a spolupráci dětí
- rozvíjíme ohleduplnost a vzájemný respekt ke kamarádům
- pomáháme mladším kamarádům – např. při oblékání v šatně, stolování
- společné hry a vyrábění pro rozvoj spolupráce
- vyhledávání dvojic, které k sobě patří
- poznej kamaráda – rozvoj sluchového vnímání, slovní popis
- co je kamarádské a co není – rozlišení vhodného a nevhodného chování
- objevování okolí a přírody kolem školky – posilovat lásku k živé a neživé přírodě
- taneční a pohybové hry
Domov
- rozvíjet pocity sounáležitosti k domovu
- rodina, kdo do ní patří, jak nás chrání rodiče – co pro nás znamená domov
- jak vypadá náš domov a jeho okolí
- vztahy mezi sourozenci
- pomáháme doma rodičům
- podpora hrubé i jemné motoriky
- podpora sebedůvěry a vlastního vyjádření doma i v MŠ
- dramatizace pohádky
- řečová a hlasová chvilka
- vyjádření písně pohybem