Třídní vzdělávací program
Zima ťuká na dveře – listopad
Dušičkový týden
-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích – Dušičky x Halloween
-praktické činnosti k upevnění základních poznatků
-seznámení s duchy a strašidly
-vyjadřování emocí spojených se strachem
-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel
-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi
-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností – rukodělné činnosti, práce s dýněmi a dalším přírodním materiálem
-tematické výtvarné činnosti, tvoření na jarmark
-rozvoj základních společensko-kulturních postojů
-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her
-určování hlásky na začátku slova, vytleskávání slabik
-zdokonalování jemné motoriky
Zvířátka se připravují na zimu
-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě
-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu
-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů
-jak se o jednotlivá zvířata staráme
-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší
-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní – Orffovy hud. nástroje
-poznávání a určování zvuků zvířat
-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata
-stavba domečků pro zvířata
-rozvoj grafomotoriky
-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění
-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností – využití přídavných jmen (jaké to je)
-cvičení s prvky jógy, využití padáku
-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály
-určování významových kategorií – patří x nepatří
-upevňování práce ve skupině a spolupráce s ostatními dětmi
Lidské tělo a zdraví
-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj
-sluchové a rytmické hry, vyprávění co dítě vidělo, slyšelo
-sledování a vyprávění příběhu
-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy
-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů
-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí
-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování
-péče o zdraví – rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost – co je kulaté, hranaté, špičaté
-tématické hry – “ Péče o zoubky”, “ u lékaře”
-mít povědomí o ochraně osobního zdraví – úrazy, kde v případě potřeby hledat pomoc
-zdravotně zaměřené činnosti – správné držení těla, dechová a relaxační cvičení
-rozvoj lokomočních pohybových dovedností
-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace
-vlastnosti člověka
-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)
-prohlížení naučných knih
-činnosti zaměřené k seznamování s elementárními a matematickými pojmy
Oblečení
-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu
-třídění oblečení zimní x letní, celoroční – dle ročních období
-správné skládání oblečení a nácvik
-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky
-námětové hry s oblečením, např. PH: Na Adámka, oblékání na časový limit
-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze
-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva
-cvičení jako prevence plochých nohou
-chápání prostorových pojmů a jejich určení – vpravo x vlevo, nahoře x dole)
-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech
-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání
-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost
-jazyková chvilka, tvoření rýmu (svetr x metr…)
-hádanky na téma oblečení
-konstruktivní a manipulační hry
-pracovní listy na rozvoj logického myšlení
-rukodělné činnosti – šití, zdobení oblečení